måndag 20 juli 2009

Family Tree Builder

Jag hittade idag ett släktforskningsprogram på nätet som heter Family Tree Builder. Programmet är gratis att ladda ned och att använda. Det finns dock en programversion med ytterligare funktioner som man kan köpa. Enda kravet för att använda programmet är att man skapar ett användarkonto på http://www.myheritage.com.

Jag har testat programmet lite grann och jag tycker det verkar ganska bra. Jag har dock inte testat det fullt ut. Jag skulle vilja hitta ett program som skriver ut snygga utskrifter på antavlor. De flesta program har så tråkiga utskrifter på antavlor. Detta program har ganska trevliga utskrifter, men det verkar som om man ska skriva ut dem på A3 helst. Det kanske finns någon inställning för att få ut snyggt på A4 också när det bara är 3-4 generationer som man vill skriva ut.

Programmet kan laddas ned från följande adress:

http://www.myheritage.com/FP/Company/family-tree-builder.php?lang=SV

Man kan med detta program publicera resultatet på Internet också via My Heritage's hemsida. Dock tror jag det är någon begräsning i hur många personer som man kan publicera uppgifter om. Därefter är man nog tvungen att köpa ett abonnemang för att lägga in flera personer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar